Volgers

woensdag 20 augustus 2014

Beterschapskaartje met het nieuwe Studio Light papier (incl. uitleg)

Goede morgen allemaal,

Vandaag mocht ik weer wat laten zien op het blog van Studio Light en ik heb dit keer
gekozen voor een beterschapskaartje.


De blikvanger op dit kaartje vind ik zelf echt de Creatables LR0309, in combinatie
met de mooie vlinder uit de "My Botanic Garden" serie van Studio Light.



Voor de basis van de kaart gebruik je een stuk cardstock van 30 x 11 cm.
Leg het stuk cardstock voor je met de lange kant boven en maak een vouwlijn op 15 cm.
Plak op de linkerhelft nu twee stukjes designpapier.
 let op ...er komt straks een vouw in het midden van dit stuk,
 dus het is de bedoeling dat je er ook twee stukjes van maakt.
Pak nu de Creatable van Marianne Design erbij en plak deze met
magic tape tijdelijk vast aan je papier zodat de mal
 niet meer gaat verschuiven tijdens het snijden.


Nu komt het belangrijkste stukje;
leg je papier met mal tussen de platen van de snijmachine,
precies volgens de foto.
Het is dus de bedoeling dat alleen het te snijden deel binnen de platen valt,
anders snijdt de machine te veel.


Als het goed is ziet het resultaat na het verwijderen van de tape er zo uit.


Stans nu de zelfde mal van Marianne Design
 nog een keer uit het cardstock en embos hem hierna ook nog.
  Beïnkt alle hooggelegen delen.
Plak deze stans precies bovenop de linkerkant van de kaart.


Hieronder nog een foto van de kleinste Creatable van Marianne Design
 uit cardstock en een stuk designpapier
 wat ik daar weer achter plak met een geprinte tekst.
Je kunt hier natuurlijk ook een tekst op stempelen.
Deze twee delen heb ik op de kaart geplakt met 3D tape,
 zodat dit deel een stukje naar boven komt.


En hieronder nog een foto van het eindresultaat.
Na het toevoegen van wat bloemen, een strikje, plakparels en de prachtige
vlinder uit een uitdrukvel uit de "My Botanic Garden" serie (van Studio Light).


Dit model kaart kun je ook heel leuk maken met een ander soort mallen, ik ga er binnenkort maar eens verder mee experimenteren ;-)

Fijne dag allemaal!



Met deze kaart wil ik graag meedoen aan de volgende uitdaging;
Nederlandse kaartenuitdagingen - alles mag

5 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt Jeanet en een hele duidelijke uitleg..dank je wel. Het dp vind ik prachtig qua kleur en die mooie vogels erop. Komt ook heel mooi over op deze manier...complimentjes!
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super mooie kaart heb je gemaakt,
    en wat tof zo met die uitleg erbij ☺
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet,
    Wat een prachtige kaart en super kleuren bij elkaar en bedankt voor de uitleg
    Er leuk dat je meedoe met de uitdaging bij NKU ik wens je veel succes.
    Fijne dag
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!! Prachtige kaart, maar dat kan haast ook niet anders met zulks mooi dessinpapier.
    Heel erg bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi jeanet, via je kerstkaart kom ik hier terecht, leuk idee ga ik gauw uitproberen....

    BeantwoordenVerwijderen